×
Îro dîsa li ser gorra te bûm !
admin
Îro dîsa li ser gorra te bûm !
Zinarê Xamo Salek dîsa pir zû derbas bû ! Aslan, sal dîsa zû derbas bû, me hew dît 9ê adarê hat jî. Ez û Hêvî îro dîsa bûn mîvanê te. Tu rastiyê dixwazî min ji bîr kiribû. Lê do ne pêr, nizanim çawa bû, wek heft kes ji min ra bibêjin, ”ma qe...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (1676)


Li himberî êrîşên dagirkeran em hêza xwe bikin yek
admin
Li himberî êrîşên dagirkeran em hêza xwe bikin yek
Welatê me Kurdistan ji derveyî îradeya gelê me bi çar perçeyan ve hatîye perçe kirin. Eve nêzîkî sed salîye ku Tirkîye, Îran, Iraq û Sûrîye , di meseleya  Kurdistanê de hemû pirs û pirsgirêkên di navbera xwe de datînin alîyekî û bi hevdu re pla...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (2164)


Radio Ashti
admin
Radio Ashti
Sipasdarê birayê Haci KardoxiAştî û Radio Ashtî me, sipasdarê dost û hevalên ku bi sebir 4 saetan li me guhdarî kirin û em bi tenê nehiştin im. Mixabin derfet nebû ku bersîvên temama pirsan bidim. Em di têkoşîna rizgarîya neteweyî de bi hev re n...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (3098)


19 sal zû derbas bûn
Zinare Xamo
Sal zû derbas dibin, min hew dît salek din jî derbas bû û wa ye dîsa 9ê nîsanê hat. Erê pismamo, 19 sal di ser wefata te ra derbas bûn. Îro dîsa ez û Hêvî bûn mîvanên te. Lê vê carê em ne bi tenê bûn, Mumtaz Aydin Roza Kurdî, Erdal Kurdman, ez û Hêvî...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (2315)


Xwezî gorr bihata zimên
Zinare Xamo
Xwezî gorr bihata zimên
Aslan, sal zû derbas dibin, me tew nedît 18 sal çawa derbas bû. Îro ez û Hêvî dîsa bûn mîvanê te. Li ber serê te me bi hesreteke kûr û bi xemgîniyeke mezin rojên borî yad kirin. Me bîstekê qala te kir. Hêvîyê got, qey qismet û nesîbê te ev ax, ev gor...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (2913)


Dewleta Tirkîyê, li sê parçeyê Kurdistanê şerekî tûnd û dagirkerane dimeşîne.
Fuad Onen
Dewleta Tirkîyê, li sê parçeyê Kurdistanê şerekî tûnd û dagirkerane dimeşîne.
Dewleta Tirkîyê, li sê parçeyê Kurdistanê şerekî tûnd û dagirkerane dimeşîne.Dewleta Tirkîyê, li sê parçeyê Kurdistanê şerekî tûnd û dagirkerane dimeşîne. Li gorî rayedarên Sîstema Serwerîya Tirk, ev şer ji bo wan mijara bekayê (mayin-nemayinê) ye. H...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (3016)


Me îro silavek da gorra hevalekî pir ezîz !
Zinare Xamo
  Mehmet Aslan Kaya 17 sal berê di rojeke wiha da di 51 saliya xwe da ji nişka ve, bêyî ku kesî nerehet bike, bêyî ku haya kesî pê xe wek çirayekê vemirî û çû gerdûneke din. Mirina wî ne malbata wî tenê, bi sedan, bi hezaran kesên ev kurdê fed...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (2918)


Mirinê pir zû tu ji nav me bir lê navê te nemir e
Zinare Xamo
Mirinê pir zû tu ji nav me bir lê navê te nemir e
Min got pismam sal zû dibuhirin, 16 sal derbas bûn. Hemû dost û hevalên te, zarokên te dersa matamatîkê dida wan, xortên te alîkariya wan dikirin hemû mezin bûne û di civata Swêd da hatine der û meqamên muhîm, ji bo gelê xwe xebatên pir baş dikin. &n...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (4559)


Xusûsîyetên Rojhilata Nêzîk
Fuad Onen
Xusûsîyetên Rojhilata Nêzîk
Di sîyeseta Kurdistanê de du problemên esasî hene. Yek jê, taleba desthilatîya navendî lawaz e, taleba jêr desthelatîye, bi tirkî ”alt îktîdar” ew taleb xurt e. Lê taleba desthelatîyên navendî lawaz e. Sedemek ji, ku sernîvîsa vê panelê j...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (4651)


Serxwebûna Kurdistanê
Fuad Onen
Serxwebûna Kurdistanê
Sîyeseta partî, rêxîstin,saziyên bakurê Kurdistanê dev ji hedefa serixwebûnê berda ye. Ji delva hedefênserxwebûnê, otonomî, federalî an demokrasî te parastin. Di vir de anormalîyekheye. Yanî îro ji her demê betir taleba serxwebûn û yekîtîya Kurdistan...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (5122)


Page 1 of 6First   Previous   [1]  2  3  4  5  6  Next   Last   
24

Hocam, Fransızlarla Avrupalılarla Kürtlerin ilişkisi bozdurulmak mı isteniyor? Ne yapılmak isteniyor? Neden? Siz bu durumları nasıl değer-lendiriyorsunuz? Buyurun lütfen. 

Öncelikle saldırıda yaşamlarını yitiren arkadaşların ailesine, sevdiklerine baş sağlığı diliyor, üzüntülerini, acılarını paylaştığımı söyleyerek başlayayım. İkinci olarak orada meydanlara çıkan binlerce Kürt'le öfkeleriyle, hüzünleriyle, duygudaş olduğumu be-lirteyim. binlerce Kürt'ün bu saldırıya karşı sokaklara çıkması, bu saldırıyı ilan etmesi çok olumlu bir ge-lişmedir. Uzun yıllardır Avrupa'da böyle kitlesel gösteriler yapılamıyordu. Umarım bu yeni bir döne-min başlangıcı olur. 

Şimdi bu noktada siyah beyaz sarmalından çıkmamız lazım. Fransa, güçlü bir devlet, dünyadaki süper güçlerden biri. Kürdistan'la ilişkisi de oldukça karmaşık olan bir devlet. Yani Kürdistan'ın parçalanmasında, Lozan'da, Türk devletiyle yaptığı o Ankara an-laşmasında rolü fonksiyonu olan bir devlet. Son yıl-larda özellikle Batı Kürdistan'da inisiyatif almaya çalıştığını görüyoruz. Hatta ABD kısmen çekildikçe Fransa'nın o boşluğu doldurmaya çalıştığını görüyoruz. Oradaki Kürtlerin bazı taleplerini desteklediklerini görüyoruz. Aynı şeyi Güney Kürdistan'da da yapıyor. Ama 2017 bağımsızlık refe-randumuna cepheden karşı çıkan devletlerden biri-nin de Fransa olduğunu biliyoruz. 

Dolayısıyla Kürdistani hareketlerin, Kürdistani siyasetin devletlerle ilişkileri siyah beyaz sarmalından çıkarıp konjonktüre göre değerlendirmek gerekir. Bu birincisi. 

İkincisi Fransız Devleti Sakinaların öldürülmesi olayında son derece basiretsiz davranıldı. Türkiye'yle ticari diplomatik, siyasi ilişkilerini riske etmemek için o katliamın arkasında Türk devletinin varlığı bilindiği halde bunu deşifre etmediler. Bu davayı sonuna ka-dar götürmediler. Sonra biliyorsunuz katil esrarengiz bir şekilde öldü. Bütün bunlardan Fransa devletini de ve istihbarat servislerine de sorumlu tutmamız olağandır. Bugün Fransız polisine işte etraftaki iş yerlerine falan yönelik şiddetin arka planında bir de bu var. Ancak Kürdistan'ı siyaset rasyonel davran-malıdır. Şu dönemde bizim Fransız devletine karşı savaş ilan etmemiz için ortada hiçbir neden yoktur. Fransız Devleti'ni karşımıza almamız için de bir neden yoktur. Bu olayda Fransa devletinin parmağı olduğuna dair hiçbir belirti yoktur. Bu olayın arkasında tam olarak kim var? Henüz bilmiyoruz

Burada zaten yani bu olayın arkasında hiç kimse ol-masa da bu olay olduktan sonra Kürdistan me-selesiyle ilgili olan devletler bundan bir tarz da yarar-lanmaya çalışırlar. Dünyanın neresinde Kürtlere dönük bir saldırı olursa refleksif olarak bizim bunun arkasında Türk devletini, İran devletini aramamız son derece normaldir. Çünkü bu her iki devlette Kürdis-tan hakikatini ortadan kaldırmaya çalışan devletler-dir. Dolayısıyla son derece normaldir ki ortada hiçbir belirti olmasa da bu olayların arkasında bu iki dev-letin izini sürmeliyiz. Gücümüz yettiğince de açığa çıkarmaya çalışmalıyız. 

Şimdi o binlerce Kürt'ün öfkesine duygudaş olmakla beraber bu taşkınlıkların bize yarar sağlamayacağını düşünüyorum. Çünkü saldırıya uğrayan biziz. Bunu saldırgan bir üslupla değil de daha ılımlı bir üslupla da protesto edebiliriz. Fransız polisine ya da etraftaki binalara zarar vermeden de yapabiliriz. Bunu yap-maya çalışmalıyız. 
Bunları kim organize ediyor, bu taşkınlıkları kim or-ganize ediyor, doğrusu tam olarak bilemiyorum. Ama oraya gelen binlerce Kürt'ün sadece herhangi bir örgütün taraftarları olmadığını düşünüyorum. Bunu duyan hisseden her Kürdistanlı yurtsever muhteme-len o alanlara koşuşmuştur.

Şimdi burada temel mesele şudur. Gerek Fransa'da gerek Avrupa'nın tamamında çok ciddi bir Kürt nüfus var. Kürt azınlığı var. Fakat bu Kürt azınlığı örneğin Fransa'daki Kürt toplumu olarak örgütlü değil. Maa-lesef örgütlerimiz Fransa'daki Kürt topluluğunu kendi talepleri üzerinden örgütlemek yerine kendi örgütle-rinin lojistik desteği, belirli ölçüde arpalığı olarak örgütlemeyi seçiyorlar. Bu yıllardan beri böyledir. Her örgütün her siyasi örgütün orada bazı kurumları, kuruluşları var, Ama Fransa'daki Kürtleri temsil kabi-liyetine sahip bir ulusal insiyatif yok. Böyle olduğu için de orada en güçlü örgüt hangisiyse bu protesto-lara 
kendi damgasını vurma, kendi ideolojisini empoze etmeye çalışıyor. Bu yanlıştır. Onlar artık Fransa'daki Kürtlerdir. Ve Fransa'daki Kürdistanlılar olarak örgütlenip hem Fransa'daki Kürt toplumunun demo-kratik taleplerini öne çıkarsalar hem de Kürdistan'da süre giden ulusal kurtuluş mücadelesini destek-lemeye yönelseler çok daha anlamlı bir iş yapmış olurlar. Maalesef hala oradan çok uzaktayız. Yani her örgüt orada kendisine bir tür, bir güç, bir lojistik güç falan oluşturmaya çalışıyor. Böyle olduğu için de bir-likte anında ciddi demokratik refleksler ge-liştiremiyoruz.

Fransız polisinin de Kürt toplumunda özellikle Sakineller olayından bu yana işte Fransız polisine istihbaratına duyduğu tepkiyi hesaba katarak sert saldırmaktan vazgeçmesi gerektiğini düşünüyorum. Oradaki silahsız, sivil toplulık, zaman zaman taşkınlıklar yapsa da Fransız Devleti'nin bunlara misliyle mukavele etmemesi gerektiğini düşünüyo-rum.

Yani görüntüleri de buna benzer şeylere rastladım. Doğrusu bunu kınıyorum. Ama esas önemli olan bizleriz. Evet Fransa'da yaşayan Kürtlere dönük bir saldırıdır. Bunun arkasında kim olduğu çıkacaktır. Ama bunun arkasında kimse yoksa da orada binlerce Kürt'ün toplandığı alanlara özellikle Türk devleti isti-hbarat servisleriyle sızma, manipüle etmeye çalışabilir. Bütün bunlara dikkat etmemiz lazım. ve son olarak şunu söyleyeyim. Gerek Fransa'da gerek Avrupa'nın diğer kentlerindeki Kürt topluluğu Av-rupalı Kürtler olarak örgütlenmeli oradaki Kürt kom-tesini temsil eden örgütlülükler sağlamalı ve o örgütlülükler üzerinden Kürdistan'da sürdürülen ulu-sal kurtuluş mücadelesine destek olmaya çalışmalıdırlar. 


Bazı medya gurupların gösterileri yansıtış biçimi

 Diğer gruplarının kime bağlı olduğu kimler tarafın-dan yönetilip yönlendirildiğini bilmemiz lazım.Çok iyi biliyoruz ki Kürt adıyla, Kürt grupları adıyla Türk isti-hbarat servislerinin yönlendirdiği medya grupları medya kanalları var.Bunlar birçok özel somut olayda açığa çıkmıştır. Dolayısıyla bunu oradaki Kürt topluluğuna zaten mal edemeyiz. Oradaki aklı başında yurtsever, devrimci Kürdistanlıların bu tip olaylara yol vermemeleri lazım. Öfke yerindedir. Tep-ki göstermeleri yerindedir. Öfkelerine duygudaşız. Ama Kürtlerle Fransa arasında bir savaş niye olsun. Yani bu sadece şu anda Kürtlerin savaştığı devletle-rin işine yarar. Yani şu anda Kürtler yoğun olarak Türk devletiyle, İran devletiyle kısmen Irak ve Suriye Devletiyle savaşıyor.
Böyle sert bir savaşın sürdüğü bir dönemde Kürtler Fransa devletiyle savaşıyor demek ya da böyle bir savaş çığırtkanlığı yapmak sadece bizlerin gerçekten savaştığı devletlerin işine yarar. Onun dışında da hiçbir işe yaramaz.
Evet hocam Fransa'nın belediye başkanları, Fransa İçişleri Bakanı bizzat olay yerine geliyorlar. Kürtlerle dayanışma içerisinde birebir bulunuyorlar. Başta Fransa Cumhurbaşkanı Macron olmak üzere. Dolayısıyla Kürtler bu durumda şunu yapabilirlerdi. Yani bütün Fransız kurumlarıyla, yöneticileriyle, partileriyle humaniter kurumlarıyla hepsiyle birlikte ortak bir yürüyüş düşünebilirlerdi ki çok iyi bir karşılık bulabileceğini düşünüyordum. Ve belki de böyle on bin kişi değil de yüz binlerce Fransızlarla birlikte böyle bir şey yaparlardı. Bu Kürt düşmanlarına önemli bir mesaj olurdu diye düşünüyorum

 Bunda haklısın. Özellikle Fransa devlet başkanının bu saldırı Kürtlere yönelik bir saldırı demesi önemliydi. Bunu sahiplenmesi önemliydi. Dediğin ölçülerde yürüseydi iyi olurdu Ama yani orada sorun Fransa'daki Kürt topluluğunun bu tarz örgütlerden yoksun olması, mevcut örgütlerin hepsi işte Kürdistan'da olan politik örgütler, kendi ajandaları var ve oralarda gelişen olaylara da, oradaki Kürt topluluğu içinden bakmıyorlar. Kendi ajandaları çerçevesinde bakıyorlar. Bana kalırsa da yanlış yapıyorlar. Ama sonuçta işte bunları söylemek dışında da buradan elimizden bir şey gelmiyor. Bu-nun dışında yapabilecek bir şeyimiz yok. Büyük ölçüde uyarılarına katılıyorum.

Daha serinkanlı, daha yani siyaset öyle bir şeydir. Serin kanlı, soğukkanlılıkla yürütülmesi gereken bir şeydir. Ama yine de oradaki kitlenin öfkesini, duy-gudaşlığını bir daha belirterek bitireyim bu bölümü.

Posted in: Tirki

Comments

There are currently no comments, be the first to post one!

Post Comment

Name (required)

Email (required)

Website

KÜRDİSTAN'DA DEVRİMCİ SİYASET
admin
KÜRDİSTAN'DA DEVRİMCİ SİYASET
Lenin'in bir sözü var: “Zincirde öyle bir halka var ki o halkayı tuttuğun zaman, bütün zinciri kontrol edersin.” Kuzeybatı Kürdistan için söylersem: “Bu halka, devrimciler örgütünün oluşturulmasıdır.” Bu oluşturulmadığı...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (436)


AYRILIKÇI YAZILARIN İKİNCİ CİLDİ ÜZERİNE

AYRILIKÇI YAZILARIN İKİNCİ CİLDİ ÜZERİNE
Bu denli kesin tanımlamalar üzerinden oluşmuş siyasal hedef ve perspektiflerin teorik-pratik etkisi, ikili bir görevle karşı karşıyadır. Bir taraftan yenilgi ve yılgınlıklardan oluşmuş egemen siyaset tarzının etkilerini yıkmak, diğer taraftan devrimc...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (559)


Ayrılıkçı Yazılar-2 Kitabı Üzerine Bir Değerlendirme
admin
Ayrılıkçı Yazılar-2 Kitabı Üzerine Bir Değerlendirme
Bu kitapta “Bağımsız Kürdistan hayaleti[1]”nden korkanların, bu korktuklarını başlarına getirmek için oluşturulması gereken, devrimciler örgütünün benimsemek zorunda olduğu, teorik ve pratik hat çizilmektedir. Zaten kitabın alt başlığının...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (214)


Netanyahu, HAMAS’ı Yok Etmek, Gazze’yi, İnsansızlaştırmak İstiyor.

Netanyahu, HAMAS’ı Yok Etmek, Gazze’yi, İnsansızlaştırmak İstiyor.
Bağımsız Birleşik Kürdistan’da, Kürdistan coğrafyası, bütün Ermenilere açık olmalıdır. Ve bunlar, belli bir yerde, çoğunluk oluşturup özerklik talebinde bulunurlarsa, haklarıdır. Kürdistan devleti, buna karşı çıkmaz. Çünkü biz bu toprakların ka...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (765)


Sungur Savran’ın “Devrimi” ve T.C. Hakikati

Sungur Savran’ın “Devrimi” ve T.C. Hakikati
1919-23 savaşı, etnik temizlik ve jenosidal hedefli ve pratikli bir savaştır. Bu nedenle devrimci değil, gerici bir harekettir. Komintern’in İkinci Kongresini referans alan komünistler, İttihatçı-Kemalist önderlikle savaşmalıydılar. 1918-23 ça...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (729)


TÜRK SİYASETİ, 1925 KÜRİSTAN BAŞKALDIRISINA NİYE SALDIRIYOR?
admin
TÜRK SİYASETİ, 1925 KÜRİSTAN BAŞKALDIRISINA NİYE SALDIRIYOR?
1926’da, İngiltere ile Türkiye niye anlaştılar? Bu aslında 1925 ayaklanmasından çıkardıkları sonuçtur. Türkiye şunu anladı: Yani Kuzeyde 1925 ayaklanması gibi bir ayaklanma varken, Güney Kürdistan zaten, İngilizlere-Osmanlılara karşı; işte...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (574)


KÜRDİSTAN DAVASINDA VE ÖLÜMLERİNDE, YAZGILARI BİRLEŞMİŞ, İKİ SİYASI LİDER.
admin
KÜRDİSTAN DAVASINDA VE ÖLÜMLERİNDE, YAZGILARI BİRLEŞMİŞ, İKİ SİYASI LİDER.
Saîd Elçî ve Sait Kırmızıtoprak, dünya görüşleri, yaşam tarzları, hatta bir ölçüde kültürleri farklı olmasına rağmen, Kürtlük ve Kürdistan davasında yazgıları birleşmiş iki kadrodur. İki Kürdistan yurtseveridir. Bunların yazgılarının ilk birleştiği y...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (617)


BU SAVAŞ, KÜRDİSTAN’I NASIL ETKİLEYECEK?
admin
BU SAVAŞ, KÜRDİSTAN’I NASIL ETKİLEYECEK?
ABD, Türkiye'yi de gözden çıkarmış değil. Ancak ABD, Türkiye'yi kendi emperyal planlarının bir parçası haline dönüştürmek isteyecektir. Türkiye buna direnirse; ABD, bunun alternatifini arayacaktır. Ya Türkiye'nin içinde arayacaktır ya da ...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (719)


HAMAS OPERASYONUNDAN ÇIKARTILACAK DERSLER
admin
HAMAS OPERASYONUNDAN ÇIKARTILACAK DERSLER
Gerek Yakın Doğu’da, gerek Orta Doğu'da; savaşların, acıların, yoksullukların temel nedeni, çizilen siyasi sınırlardır. Yakın Doğu’da siyasi sınırlar değişmeden, barışın gelmesi mümkün değildir. Orta Doğu'da da siyasi sınırlar değ...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (1166)


TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN TARİHİ, BİR DARBELER TARİHİDİR
admin
TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN TARİHİ, BİR DARBELER TARİHİDİR
Devrim reform ilişkisi hakkında Lenin’de, Marx'ta, bütün siyasal önderlerin kitaplarında, konu çok açıktır. Bu kitaplara da gerek yok. İnsan devrimciyse, bunun reformla ilişkisini anlamak çok zor değildir. Ama zaten kendisi reformcuysa ona ...
Hejmara şirova (0)   Lê nerin (703)


Page 1 of 25First   Previous   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Next   Last   
123movies